Boktips

Hej!
Hur har ni haft det i början av sommaren? Jag har haft det bra. Men vädret har inte varit på topp HELA tiden men de har varit okej.
Jag har läst väldigt mycket och tänkte tipsa om lite bra böcker. Så här kommer en lista på det.

Syskonkärlek - Katarina von Bredow
Som jag vill vara - Katarina von Bredow
Knappt lovlig - Katarina von Bredow
Tagg i hjärtat - Cannie Möller
Medan mamma sover - Ingrid Olsson
I taket lyser stjärnorna - Johanna Thydell
En prinsessas dagbok, hela serien - Meg Cabot
Systrar i jeans, hela serien (4) - Ann brashares
Gilly Hopkins hittar hem - Katherine Patersen


Jag håller på att läsa nåra böcker också som är bra, men jag har inte läst ut de:

Räcker det om jag älskar dig? - Katarina von Bredow
Över ytan - Kate Cann
Systrar i jeans, Fjärde sommaren - Ann Brashares
Tordyveln flyger i skymmningen - Maria Gripe


Sen har jag två som jag lånat på biblioteket men inte har börjat på än,

Balladen om Sandra Ess - Cannie Möller
Måste Jennie välja? - Caroline B. Cooney

Det var lite böcker, läs dom gärna, speciellt Syskonkärlek och Tagg i hjärtat.

Om ni har läst någon av de här böckerna eller vill ge mig boktips så kommentera gärna! Jag älskar nämligen att läsa bra böcker :)

Kram Ottilia ♥

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hej Ottilia :) Jag måste berätta en cool sak. Den där boken "Måste Jennie välja?" har min mammas kompis illustrerat till! Häftigt eller vad? Puss!

2008-07-11 @ 20:24:12
URL: http://hotmagazine.blogg.se/
Postat av: Elsa

Jag har oxå läst tagg i hjärtat och den var jättebra! Har läst systrar i jeans (alla) och alla böcker i serien en prinsessas dagbok, de var oxå bra! :) Men ett boktips är Sandor /slash/ Ida och det fattas en tärning som är fortsättningen på i taket lyser stjärnorna. Läs de så tipsar jag om fler böcker sen ;) Kram

2008-07-12 @ 13:21:57
URL: http://sefe.blogg.se/
Postat av: Ivan

Svar: Jag dansar allt möjligt. Modernt, balett, jazz...

2008-07-12 @ 14:45:05
URL: http://cafeivan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0